.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قابل توجه کارگردان سریال پایتخت 1 و 2 و 3 و...
محمد جونیان
قابل توجه کارگردان سریال پایتخت 1 و 2 و 3 و...

 بدون مقدمه در خصوص ساخت سریال پایتخت 3 که از بدو شروع این سریال که نام پایتخت 1 را روی آن گذاشته که متوجه نشدیم پایتخت 1 و 2 و 3 چه ارتباطی به مازندران دارد. مطالبی هر چند در حد و توان خود نوشتم و قصد ادامه ی آن را نداشتم، چون گفتنی ها را گفته بودم. اما کارگردان محترم این سریال آقای سیروس مقدم مطلبی را با یکی از نشریات گفته بود که گفتم اگر پاسخ ندهم گناه کردم.
بله، ایشان فرمودند: انتقادات به سریال پایتخت سیاسی و شخصی است.
آقای کارگردان، بنده عرض می کنم نه جان، اینطور که می فرمائید نیست. خواهشاً جاده خاکی نروید. این کجایش سیاسی و شخصی بود. کسی با شما خصومتی ندارد که شخصی باشد. البته در پاسخ به یکی از بازیگران شما که در آمل در جمع هنرمندان استان فرمودند بعضی ها مثل آن گربه ای هستند که چون دستشان به گوشت نمی رسد می گوید (پیف پیف، بو می کند)، آقای عزیز دستمان به گوشت می رسد اما ببخشید گوشتش سمی و مسموم است و یا اینکه از قول آقای تنابنده بازیگر این سریال می گوید: (که ما از نوروز شخصیت طنز مازندرانی که بدتر نیستیم با چهره و صورت کچ و ماوج کردنش مردم را می خنداند و لطمه به زبان و گویش محلی می زند).
بنده در پاسخ آقای تنابنده می گویم: آقای عزیز مردم مازندران با نوروز خو گرفتند، پا به پای نوروز می آیند. نوروز زیر همان چهره کج و ماوج خود حرفهای دل مردم ما را می زند. اگر قرار بود این شخصیت لطمه ای به زبان و گویش مردم مازندران بزند تا کنون اعتراض می کردند در صورتیکه سریال سوز گلام یا همان آقا نوروز بیش از 500 بار از شبکه ی استانی مازندران و گلستان پخش شد و همچنان در دل مردم جا دارد و جهت اطلاع شما و بعضی از آقایان که می گویند نوروز لطمه به زبان مازندرانی زده عرض می کنم. بنده به اتفاق آقا نوروز برای مازندرانیهای مقیم تهران در دانشگاه تهران که همه ی مازندارنیها چه اساتید دانشگاه چه دانشجویان چه مدیران ارشد کشوری که در تهران مستقر بودند تماشاچی ما بوده و مورد استقبال این عزیزان هم قرار گرفته بود و اما جهت اطلاع آقای کارگردان عرض کنم، اولاً ما به اصل سوژه که بحث اجتماعی را مطرح می کند در غالب طنز مشکلی نداریم. حرف ما این است چرا شخصیت طنز را اینقدر ساده لوح با کلماتی یا به قول شما دیالوگهای ابتدائی و ضعیف و لودگی از مازندرانی انتخاب کردید. بارها گفتیم استاد خمسه یک هنرمند بسیار ارزشمند و با توانمندی بسیار بالا از نظر بازی می باشند. اصلاً نیازی نبود او را به این حالت در بیاورید.
مسئله دیگر اینکه ما باید پاسخگوی معترضین به این سریال هم باشیم. چرا که همین چند روز پیش شخصی به نام آقای مرتضی الف از تهران که آدرس و شماره ی تلفن وی در دفتر نماینده مقام معظم رهبری در مازندران موجود می باشد، 3 صفحه اعتراضیه بر علیه این سریال نوشتند و به نام حضرت آیت الله طبرسی نماینده حضرت آقا در در استان فرستادند و از ایشان خواستند تا پیگیری این قضیه بشوند تا بیشتر از این مازندارنی ها به سخره گرفته نشوند.
آقای کارگردان آیا آقای مرتضی الف که یک مازندرانی در تهران می باشد هم با شما بحث سیاسی و شخصی دارد؟!
به هر حال گفتنی ها را ما می گوئیم. فقط بر حسب وظیفه. به عنوان یک خبرنگار و انتظار هم نداریم آقایان با نوشتن بنده و امثال بنده جلوی این کار را بگیرند. اما بجای توجیه آقای کارگردان بیاید با اهل فن مثل آقای سیروس مهدوی، حسین اسلامی و... بنشینند و مشکل را حل کنند نه با اینگونه پاسخ دادن ها کارشان را توجیه نمایند.
انشاالله روزی برسد که بتوانیم با در نظر گرفتن ارزشهای تمام اقوام و زبان ها و گویش ها، کاری ماندگار انجام بدهیم که مانا باشد و بماند نه اینکه دیالوگهای یک سریال سوژه ای باشد و برای تفریح و خنداندن مردم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 3 اسفند 1392
آقای جونیان به استاندارت بگو که رفته باآنها عکس یادگاری گرفته از امروز جوک لوری ممنوع و بجای آن جوک مسئولین بیرگ مارا میگن
محمد 4 اسفند 1392
با حرف چیزی درست نمیشود
مهدوی جمنانی 4 اسفند 1392
جناب جونیان عزیز سلام خداقوت از احساس مسئولیت شما بسیار سپاسگزارم و همچنین نقد منصفانه ای که نوشتید چون با روحیه شما آشنا هستم میدانم که از سر دلسوزی و عشق به مرزوبوم خود زحمت افتادی اما اینرا هم نباید فراموش کنیم که اگر سریالها در بوم های مختلف ساخته نشود که عیب بزرگتری است ضمن اینکه در پایتخت 1 نقدهای جدی بود که بنده هم به سهم خود نوشتم اما در سری دوم بسیاری از آن اشتباهات رفع گردید و سمت و جهت خوبی هم به سریال دادند و رضایتمندی بالایی هم توسط مردم نجیب مازندران داشت به هر حال باید بپذیریم که لهجه استفاده شده در همه جای مازندران شنیده میشود و ضمن اینکه طنز هم هست کارگردان باید چه کاری را میکرد که نکرد از آن طرف بنده هم اعتقاد دارم بسیاری از طنزهایی که در شبکه استانی بخصوص با زبان مادری به نمایش درمیآید به مراتب بدتر است و گاهی وقتها از دیدن آنها خجالت میکشیم اگر قرار باشد که به بازی استاد خمسه در قالب طنز ایرادی بگیریم بطور حتم شکلک و طرز لباس پوشیدن حتی زنانه و خارجی آقا نوروز که خیلی سوال برانگیزتر است و یا آن آقای برهان دروغ که فرهنگ دروغ را ترویج میکرد و یا دوبله محلی که هم به زبان ما لطمه وارد میکند و هم بعضی فیلمهای تاریخ سینما را بی ارزش میکند و یا دهها یاهای دیگر که خارج از این مجال است هرکسی میتواند در کسوت نقاد یک یا سه و یا چندصفحه به هر بزرگواری نظرات و دیدگاههای خود را اعلام کند این نطر همگانی نیست که آنرا مصداق قرار بدهیم ؛ ضمنا در یادداشت خوبت با عنوان " دلاور همان دلاور است " کامنتی به رسم وظیفه ارسال داشتم اما متاسفانه درج نگردید لذا در ادامه همان سخن دل را میآورم ؛ احسنت بر محمد آقای جونیان به خاطر قدرشناسی و نمک شناسی و حسن نیت اش که همواره دغدعه فرهنگ و هنر استان را دارد هنرمند پرتلاشی که با چهره گشاده و خندان از کنار خیلی از نامهربانی ها به راحتی آب خوردن میگذرد و صادقانه و مخلصانه در خدمت استان عزیزش میباشد محمدجان بنده هم چون شما آقای بزرگ نیا را مدیری باکفایت و با لیاقت و بطور انفرادی شخصیتی فراجناحی و عاشق خدمت میدانم و خاطرات کاری خوبی را در مدیریت فرهنگ و ارشاد و میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان با این انسان مودب و موتمن و تدبیرمدار دارم و آرزوی بهروزی و سلامتی همه خادمین مخلص و دلسوز چون جنابعالی و دکتر بزرگ نیا را از ایزد منان دارم . با احترام ؛ م . م. ج
نا شناس 5 اسفند 1392
پس مردم چیکارکنند اگه اینطور پیش بریم کم کم باید ازکره ماه آدم خلق کنیم تا بهشون بر نخوره وگرنه سازمان ملل هم با مسئله حقوق بشر با ما برخورد میکنه
نا شناس 6 اسفند 1392
آفرین به اقای جونیان.
هر کسی ذره ای تعصب داره باید نزاره این سریال پوچ پخش بشه.
تو خبرها خوندم نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه (اقای حسینی) به رئیس سازمان و سیما نامه نوشت.... درود بر شرافتش
ali 5 اسفند 1392
جهت تهیه این مجموعه با کیفیت عالی پس از پایان پخش (( 15 فروردین )) با ایمیل زیر مکاتبه بفرمائید
alig_ks@yahoo.com
حسین اسلامی ساروی 6 اسفند 1392
پایتخت 1، 2، 3 یک کار فرهنگی نیست، اتفاقاً حضور همه سیاسیون در صحنه فیلمبرداری دلیل است که این سریال بازاری است. کارگردان هم دلش به همین پشتیبانی اداری و مالی و سیاسی خوش است.
از اینکه شما پول بگیرید تا سر مردم گرم شود کاری نداریم، اما از کیسه ی فرهنگ مردم مازندران خرج نکنید ، مازندرانیها بهانه نمی گیرند که به خیابان بیایند تا شما به شیرینی میل فرمودن بشتابید، حرف حساب آقای جونیان را نمی خواهید بفهمید، شما از آقای حسینی که نقش نوروز را ایفاء می کنند یاد بگیرید .شما فقط ادای طنز را در می آورید، آنهم با جسارت به مازندرانیها.
حسین اسلامی ساروی
مهرداد 6 اسفند 1392
ممنون از آقای جونیان
سعید 8 اسفند 1392
در مقایسه با لر ها از ظرفیت بالای مازندرانیها در شوخی پذیری متعجبم
نا شناس 9 اسفند 1392
جونیان دمت گرم
مازندران 3 فروردين 1393
جالبه که این کارگردان و اون آقای تنابنده به اصلاح خیلی هنرمند چرا دست تو جبیب ترکها-لرها-بلوچ ها-کردها-عربها و ... نمیکنن؟/؟؟
راستی مگه اونها بهتر از ما صحبت میکنند؟ مگر اوئنها طنز ندارند؟؟؟؟
دلیلش اینه که جرآتشو ندارن. بله
لهجه مازنی کم بود کشتی و الباقی نسائل هم تو پایتخت 3 به سخره گرفته شد.
پایتخت4 و 5 چه کنند با آبروی ما مازندرانی ها.
تاسف به این فیلم و بازیگراش-- نونی که تو شکمشون میریزن حرام و حرامه
آقا ما به کی بگیم نمیخواهیم سوژه خنده تهرانی جماعت شیم؟؟؟؟؟
نا شناس 3 فروردين 1393
جالبه که این کارگردان و اون آقای تنابنده به اصلاح خیلی هنرمند چرا دست تو جبیب ترکها-لرها-بلوچ ها-کردها-عربها و ... نمیکنن؟/؟؟
راستی مگر ونهاا طنز ندارند؟؟؟؟

لهجه مازنی کم بود کشتی و الباقی نسائل هم تو پایتخت 3 به سخره گرفته شد.
پایتخت4 و 5 چه کنند با آبروی ما مازندرانی ها.
تاسف به این فیلم و بازیگراش-- نونی که تو شکمشون میریزن حرام و حرامه
آقا ما به کی بگیم نمیخواهیم سوژه خنده تهرانی جماعت شیم؟؟؟؟؟
خواهش ما از مسئولین مازندرانی اینه کهجلوی پخش این فیلم رو بگیرند فقط اعتراض خشک و خالی جواب نمیده. خواهش میکینم که نزارید این سریال پخش بشه.
mazandaran 15 خرداد 1393
با سلام.بنده یه تقاضایی دارم البته در آینده هم با مدیران رسانه های مازندران حتما به صورت علنی دیدار میکنم و مراتب موضوع بخث در جریان مدیران عزیز گذاشته خواهد شد.تا کید بنده اینه که هر انتقادی به پاییتخت 3 شده ظاهرا نتیجه ای نداشته و فعالان سریال به فکر ساخت پاییتخت 4 افتادن.موضوع بحث اینه که اگه انتقادات به صورت سازمان یافته و برنامه دار دنبال شود انشالله بتوان در اینده از این تخقیر جلوگیری کرده و دفاع از فرهنگ 4 میلیون انسان بشود.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.188 seconds.